13 June 2015

"Kita"..

matamulutyusmardianaBlog 1:33 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Manusia..
Semakin hari semakin Leka...
Aku memerhati dalam diam..
Tingkah Laku.. Sikap.. Keangkuhan.. Kedudukan.. Kematangan & Semuanya..
Semakin hari semakin Lagak, Hanyut...

"Ya Allah.. Kami semakin dekat dengan "HARI" itu...
Bantulah aku serta saudara seislamku...
Sedarkan kami dari Mimpi2 Dunia.."

Dunia yang semakin disanjung sampaikan lupa..
Akhirat yang kekal abadi makin menghampiri...

Munafiknya aku yang sedang merangkak mencari jalan...
Jalan yang lurus menuju Jalan-MU..

Sedang duduk memerhati akan Lakonan, Sandiwara, Pentas Opera Dunia Sementara,
Semakin aku nampak setiap satunya...
Terlebih & Terkurang...

Manusia...

Jauh mana mampu melangkah...
Setahap mana mampu Bersabar..
Aku tak mampu mengurai..
Hanya mampu mempersoal...

Hanya KAU yang tahu...

Bertutup litup ada kurangnya..
Terdedah sana sini ada lebihnya...

Sesungguhnya KAU maha BIJAKSANA..
PENCIPTA yang SEMPURNA..
ABADI & TAKKAN MATI...
Hanya KAU maha MENGETAHUI..

Kami membawa diri..
Lurus atau bengkok kami yang memilih...
Baik atau buruk kami yang memilih...
SALAHNYA DATANG DARI KAMI...

اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


No comments:

:: Assalammualaikum..tinggalkan komen Di Sini..◕‿◕ ::