09 December 2015

Terima Kasih..

matamulutyusmardianaBlog 2:41 AM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


" Awak... terima kasih sebab hadir dalam life saya... terima kasih sebab sudi jadi peneman hidup saya walaupun belum pun pasti yang awak adalah bakal imam saya...

Andai bukan jodoh kita, Doa saya awak bahagia selamanya.. Terima kasih sebab dah pun susah payah happykan saya.... ianya tetap menjadi memori terindah dalam hidup saya...

Awak.. terima kasih untuk perubahan tu...

Andai telah ditakdirkan awak adalah imam saya, tolong bawa hubungan tu sampai Jannah... Tolong betulkan mana silap saya.. jangan jadikan saya yang sempurna, tapi tolong jadikan saya yang terbaik...

Awak.. untuk kali ni, tolong saya.. jangan membilang kelemahan saya.. tapi terima apa adanya saya...

Awak... biar siapa pun awak, doa saya moga kelemahan awak adalah kekuatan buat saya.. kekurangan awak adalah kelebihan buat saya...

Awak... Terima Kasih untuk usaha tu... Terima Kasih untuk penerimaan tu... Terima Kasih untuk bahagia tu" *:) happy




اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


27 October 2015

Mereka Kesayangan Saya!

matamulutyusmardianaBlog 1:23 AM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Haip!

Waaa... Baru berkesempatan kembali ke blog usang...

Selepas berperang bersama ngn Stock Take..

siyes meluat! 
tapi nak wat cemana.. keja kannn..??

Dah lama sebenarnya cikYus nak kongsi pasal ni..

tapi.. baru kali ni sempat nak naip2 ni hah...
(bajet2 bz..) hahaha

*:) happy

Baru sekarang sebenarnya yus rasa apa itu sahabat..

Kak Linda.. Kak ida.. Aus.. Emy.. Naim.. Akem.. Ajim... 

Hubby..

lain2 jugak..

semua rasa duka, kecewa, marah n so on dilepaskan berdepan..
x ada yang disimpan..

Terima Kasih Allah kerana memberi peluang sekali ni untuk cikYus kenal apa itu sahabat....

belajar mengenali seseorang bukan hanya memandang kepada fizikalnya..

Setiap yg datang pasti akan pergi..
tapi harapan cikYus persahabatan ni xhanya setakat ni..

Thanks atas support kalian...
cikYus sayang semuanya...

nanti cikYus kongsi pitca kami naa..
skang xlalu nk up..
mata dah rabak...

*:)) laughing*:)) laughing*:)) laughing

nnti cikYus share k...
skang xboleh touching2..
esok nak pi keja.. 

gudnite peeps..
moga mimpi indah ya....



اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


02 September 2015

Welcome September...

matamulutyusmardianaBlog 1:10 AM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Waaaa......
CikYus design header baruuuu... 
setakat simple2 cenggini lalu laa nak buat nakk oiiii... lawx, xlalu jugak mak..

*:)) laughing*:)) laughing*:)) laughing

ishhh!! xsopan langsung!! haha

Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah,...
CikYus masih diberi nafas sehingga ke jam ini...

September... 
bulan yg mana akan menggenapkan umur cikYus setahun lagi...

takda apa yang yus harapkan...
Allah... moga KAU terus lembutkan hatiku memaafkan serta meminta maaf daripd sesiapa pun jugak...
haihh.. sedih! huhu

*:) happy*:) happy*:) happy

Alhamdulillah...
tak kisah apa orang nak pandang...
pada mata & hati yus sekarang, hanya pada DIA yg yus patut malu.... 
buat perkara baik xperlu nak dimalukan...

Alhamdulillah...
lebih lembut hati yus sekarang...
Allah.. moga segala dendam yg tersisa di hati ini terus dikikis habis....


Tenangnya cikYus DIA saja yg tahu...
the beginning of everything...

*:x lovestruck*:x lovestruck*:x lovestruck

Moga rezeki buat kedua mak abah semakin murah...

Jodoh??
hahaha... yus masih sabar menanti...
sabar itu memang indah....
sangat2....
yus dapat rasakan sekarang....

untuk Harini dah pon yus dapat sejarah untuk penghijrahan yus.. Alhamdulillah..
Moga esok mampu perbaiki kesilapan harini...
dan moga hari serta langkah akan datang terus diberi hidayah...
in shaa Allah..


gunite peeps... 
*;) winking*;) winking


Terima Kasih Kerana Membaca...

اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


17 August 2015

For U...

matamulutyusmardianaBlog 1:03 AM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

*:) happy
Actually dah ngantok..
tapi yusmardiana merajinkan diri on lapy utk emailkan design logo latest...

apa nak sembang...?
lama betoi xupdate tuto...
sorry pemalaih laa ni...
sketch pon byk tertangguh...
coz terasa sikit berat kat kepala... huhu.. (padahal mmg malas.. *:P tongue)

Dalam masa terdekat ni cikyus rasa macam makin nampak apa yg nak ditunjukkan-NYA...
1 by 1..
terasa takut...
siyesly... 

act mcm yg kita tau, yg baik datangnya dari Allah.. yg buruk dari diri sendiri..
moga segala dosa kita terampun...

(lepak jap mnum susu seminit)

oke continue...
*:D big grin*:D big grin

1stly Yusmardiana maafkan segala salah silap semua pada ceq...
hurmmm...

Maafkan cikYus jugak...

yus egt segala pesan pacik Zali...
"Maafkan segala salah org, lepas tu baru laa kita mntak org maafkan salah kita.. setiap kali sebelum tido.."

xkan yus nak post setiap malam plak kan..?
muntah kucing hang hijau kot baca hari2.. hehehe

(Rilex sat ambik Henfon dulu)

kembali bersama..

*[-( not talking

pening pulak minum susu lembu abg ipaq ceq ni beli.. rasa melugai! yerk3!!!!!
*~X( at wits' end*:puke! puke

rasa lembu melampau2!!
*:puke! puke*:puke! puke*:puke! puke

skang yus ngah bz... bz ngan apa cikYus pon xtaw... tetiba rasa bz...
*:| straight face

padahal byk yg pending ni...
hadoi....
pasaipa3x...!!!! *:(( crying*:(( crying*:(( crying

for u... (cikYus tau awk akan bca entri ni.. cz awk sentiasa mencari... ingin tau apa yg yus sedang wat.. apa yg yus nak wat..)
yus tau.. awak akan penat dengan segala permainan menunjuk awk tu...
yus tau awk akan bosan xlama lagi...
teruskan selagi xda rasa bosan...... 
Yus tau.. bila kita selalu cuba melakukan kbaikan, org xkan suka.. ada jaa xkena..
but yus always maafkan awk.. 
teruskan ngn kelakuan kebudak2an tu..
sebab yus tau xlama mana.... 

if ada apa2 yg xpuas, boleh direct msg yus..
i am here...

mengantok gaban dah ni... hehehe
sat g naip panjang2 semua org meluat nak baca sepatah hapa pon xtau!!

oke laa..
niteeee...
assalam..

zaman tok kadok.. k bye *:D big grin*:D big grin



اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


12 August 2015

❤ My Hubby B + My Hubby Bam ❤

matamulutyusmardianaBlog 11:04 AM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Hai!
hah.. nampak dak cemana heppy go lucky xdak laki tu..??

hehehe... ◕‿◕。


Alhamdulillah....
cikyus hepy teramat sgt....
sbb?? 

Yusmardiana dah ada 2 guitar.... ^_^

1st 18frat...
Present bufday cikYus yg ke-21
thanks Misuari...

now 2nd 21frat...
thanks Boy..... katanya "Keep Rock n Roll".. hahhahaha
hargai gila laaaahhh!

Alhamdulillah3x!!!! 

hehehhe...

Ceq mmg suka outdoor2 ni... hehehehe...
jum laa cikYus share both of my hubby.... 
tapi xbuleh byk laa naa... 


My Hubby Bam!


 My Hubby B!!

Oke lah nakk... mak dah lewat nak p reja ni...
hahahaha....

thanks sgt2... i lurf it...

sudah2!! (Pemalaih nak naip... haha)

byeeee.. Assalam...



اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


16 July 2015

Berlalu Ramadhan, Menjelang Syawal..

matamulutyusmardianaBlog 6:11 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Tak berapa minit aje lagi Ramadhan akan tinggalkan kita..
Masha Allah.. 
Cepat sungguh masa berlalu...

Syawal menjelma selepas berlalunya Ramadhan..
Moga segala amal ibadat sepanjang Ramadhan ni diterima..

Haihh... Sedih.. 
Baunya Ramadhan kian jaoh..
Andai dapat bertemu lagi Ramadhan akan datang, berharap akan lebih baik dari ini..

Alhamdulillah... 
Selesai segala tanggungjawab cikYus..
Zakat dah pon dibayar..
"Abah... Abah dah xpayah bayar utk acik lagi dah...
Org dah keja... Harta (racun) yang org cari perlu org bayar Zakat (penawar) nya.."

Walaupun esok raya, yus perlu berkhidmat jgk..
Apa pon selamat menyambut hari raya aidilfitri..
Ampun & Maaf kiranya ada terlanjur kata & perbuatan..

Maaf yg cikYus minta, Maaf jugak yg cikYus beri..

Doa cikYus harap segala perbuatan baik diberkati oleh-NYA..

Aaminn..

Tahun ni xda kad raya! Xsempat nak wat... Huhuuu...

Selamat Hari Raya!

اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


13 July 2015

Keranamu Ramadhan.. Pergimu Meninggalkan Kesan..

matamulutyusmardianaBlog 11:20 AM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Sedih pulak rasanya harini...
Berapa hari aje lagi Ramadhan akan tinggalkan kita..

Alhamdulillah...
Seperti yg diharapkan...
Doa yus telahpun di Makbulkan-NYA..
Teramat indah rasanya Teramat Besar Nikmat yg cikYus rsa..

Ramadhan kali adalah Ramadhan yg lebih baik dari sebelum ni..
Dugaan yus terima n hikmah jugak yg yus dpt..

Berkat kesabaran bulan Ramadhan..
Akhirnya cikYus dah pon sign persetujuan naik pangkat..
Ranadhan kali ini...

Berkat kesabaran bulan Ramadhan..
Permusuhan salah fahaman telahpun terlerai antara kami keluarga Pacific..
Ramadahan kali ini...

Berkat kesabaran bulan Ramadhan...
Sebesar mana pon Dugaan sepanjang Ramadhan ni cikYus mampu hadap  dgn fikiran yg positif..
Ramadhan kali ini...

Berkat kesabaran bulan Ramadhan..
Hati cikYus sedikit Tercuit menandakan segalanya bakal berakhir..
Ramadhan kali ini...

Walaupun perginya Ramadhan kali ini..
Segalanya xkan cikYus lupakan selagi  diizinkan-NYA..
Moga bau & rasanya Ramadhan ini masih sama & xkan berubah selagi cikYus nyawa masih dijasad cikYus...

Alhamdulillah...

اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


10 July 2015

Ramadhan jangan pergi....

matamulutyusmardianaBlog 12:29 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Cepat sungguh masa berlalu.. Harini merupakan Jumaat terakhir dibulan Ramadhan 1436h..

Kat sini yus mendoakan utk yus n kawan2 yus jgk.. Moga doa kita semua dimakbulkan-NYA..

Bismillahhirrahmanirrahim..

1. Ya Allah jika disaat ini, ada kwn ku yg sakit, sembuhkan lah dia.  آمِيّنْ

2. Ya Allah jika disaat ini ada kwan ku yg bermasaalah, beri lah jln keluar utk dia.  آمِيّنْ

3. Ya Allah jika disaat ini ada kwn ku yg kesempitan wang, kau murahkan lah rezekinya. آمِيّنْ

4. Ya Allah jika disaat ini ada kawan ku yg bermasam muka diantara satu sama lain damaikan lah mereka.  آمِيّنْ

5. Ya Allah jika disaat ini ada kwn ku yg sesat duniawi, kurniakan Nur kpd dia.  آمِيّنْ

6. Ya Allah jika disaat ini ada kwn ku lalai, kurniakan lah Hidayah Mu kpd dia.  آمِيّنْ

7. Ya Allah jika di saat ini ada kwn ku yg bersedih hati. kembalikan lah kecerian diwajahnya.  آمِيّنْ

8. Ya Allah jika disaat ini ada kwn ku yg berada dipersimpangan jalan yg  berliku, tunjukkan lah jalan yg diredai oleh Mu. آمِيّنْ  آمِيّنْ  آمِيّنْ  يَا رَبَّ العَـــالَمِيْن

اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


05 July 2015

My Life..

matamulutyusmardianaBlog 9:56 AM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Haipp!
Selamat pagi....!
Pagi2 dah post.... Semangt waja wira inspira preve!
Hehehehe

Alhamdulillah...
Arini yus bole share sikit apa yg wat yus hepy..

Cerita Hidup yus memang xindah..
Liku2 sepanjang yus menapak kat dunia ni mungkin jugk xseindah pembaca2..
Tpi yus cukup2 hepy...
Sebb yus berjaya wat org lain hepy..
Xda apa yg lebih wat yus bahagia bila org suka apa yg yus buat..

Selain Berkhidmat sbg seorg staf MIS,
Yus betul2 padatkn masa harian yus ngn semua yg mnjadi minat n hobi yus...
Alhamdulillah..
Bukan keuntungan yg yus cari tp kepuasan hati....

Semakin yus npk corong n lubang yg Allah murahkan rezeki yus...

Hantaran..Drawing..Design n editing...

Selagi Anugerah yg Dikurniakan sementara ni masih mampu bekerja,
Selagi tu xkan pernah yus putus asa..

To pembaca yg terus support yus,
TERIMA KASIH byk2 yus ucapkan...

Lurf u ols!

اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


01 July 2015

Terima Kasih..

matamulutyusmardianaBlog 8:19 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


"Lepas berhari.. Masih terpikir...
Ap yg aq buat..?
Ap salah aq..?

Law dihina, diperendahkan disebabkan masa lalu aq,
Maafkn aq sbb aq mmg xmampu ubah masa lalu aq..."

Yusmardiana sedih sgt2.. 
Law laa btul ni jlnnya utk yus tabah, sabar harungi liku khidupan,
In shaa Allah... Moga Allah trus beri yus kekuatan tu...

Kata org, bila kita selalu n cuba mnjadi baik,
Mesti ada ja dugaan...
Pasti akn ada yg sakit hati..
Jgn terus putus asa Yusmardiana...

Maaf... Pada yus, xperlu tunjukkan yg yus betul...
Xperlu tnjukkn yg yus xsalah...
Yus xbaik... Tp yus xkcau org...

Betul.. Yus xkcau kbhagiaan org...
Yus cukup bahagia ap yg yus miliki skg...
Yus sedar ap yg yus buat...
Yus masih waras...
Yus xggu ketenangan org, khidupan org...

Law kekurangan n kelemahan diri yus yg mnyakitkan hati kmu,
Maaf.. Bukan tu yg yus mintak...

Bila jahat dibalas baik,
Yg jahat terus melakukan kejahatan..
Tetapi yg baik terus mendapat kebaikan...

Kepda yg ingin terus mnjadikan yus musuh,
Selalu ingin mencari mana salah silap yus sbg seorang MANUSIA,
Terima Kasih sebab selalu jadi pendorong utk Yusmardiana terus maju...
Moga Allah merahmati kalian...



اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


29 June 2015

Penghulu Munajat

matamulutyusmardianaBlog 6:29 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

YA ALLAH, Luruskanlah Hatiku,
Semoga Lurus Agamaku,
Bersihkanlah Hatiku,
Semoga Ikhlas Selalu..
Tetapkanlah Hatiku Supaya Dapat
Menempuh Ujian Yang Menipu Daya..

YA ALLAH, Yang Menjaga Hatiku,
Bersihkanlah Hatiku Supaya
Mazmunahku Tidak Merosakkan
Agamaku dan Tidak Merosakkan
Kehidupan Orang Lain.
Kuatkanlah Hatiku
Semoga Keyakinanku Teguh dan 
Tidak Mudah Berubah..

YA ALLAH, Rasakanlah Dalam 
Hatiku Sentiasa Bersama-MU
Supaya Aku Tidak Sepi
Di Dalam Hidupku
Supaya Aku Rasa Malu 
Melanggar Suruhan-MU
Dan Aku Siap Siaga Menunaikan Perintah-MU

WAHAI TUHAN yang Membolak-
Balikkan Hati
Baikilah Hatiku,
Supaya Baik Agamaku,
Supaya Tidak Khianat,
Tiada Hasad Dengki
Dan Dendam Sesama Manusia

WAHAI TUHAN, Limpahkanlah
Dalam Hatiku Ilmu dan Hikmah
Supaya Dapat Menyuluh Hatiku
Dan Kehidupanku
Supaya Lahir dan Batinku 
Sentiasa Bersyariat
Supaya Lahir dan Batinku
Sentiasa Taat..

YA ALLAH.. Kabulkanlah Doaku Ini...


اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


23 June 2015

Indahnya Ramadhan Hanya Pada Nama..

matamulutyusmardianaBlog 10:36 AM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Dari semalam yus pikir... Bawak ke harini... Bawak sampai skarang...
Terjadinya 1kes semalam antara staff n custmer...
Hanya disebabkan 1 PLASTIC BAG..



Melayu... Mmg septutnya berada ditakuk bawah ke..?
Kalau Allah nak duga yus utk bersikap Angkuh, Riak, Takbur bila yus berpangkat bersar n yus xmampu hadap dugaan tu disebabkan nafsu menguasai diri yus,
biarlah yus ada kat takuk bawah samp bila2.. Asalkan yus xbersikap mcm tu...

Disebbkan 1 PLASTIC BAG keluar perkataan

"AWAK TU  SUPERVISOR DUDUK BAWAH TAPAK KAKI SAYA JE"
Allah... Nak panggil abg ke pakcik yus pon xtaw...

"MUNGKIN DISEBABKAN HARINI SAYA PAKAI SELIPAR JEPUN XADA ORANG PANDANG SAYA"

"AWAK TAUX KALAU SAYA MASUKKAN KES NI DALAM BLOG SAYA BERAPA RIBU ORANG YG SOKONG SAYA?"

"SAYA DUDUK PANORAMA HOTEL TU DAH 6 BULAN"

"SAYA ADA 38 ORANG STAFF BAWAH SAYA"

"AWAK INGAT SAYA BUDAK2 KECIK?? SAYA KELULUSAN U.. USM"

Nak dijadikan cerita hanya 1 plastic bag... Mmg custmer alwys right... Tp pda yus xsepatutnya diungkit hal lain.. 
Dimintak kali p1 plastic bag dgn brg yg septutnya xperlu double plstc bag pon.. 
DMinta lagi 1, cashier kua pktaan "Nanti supervisor marah"
Custmer bising2.. Pon cashier tu bagi jgk plstc bag (menuruti khendak custmer..)
Tapi masih xpuas hati... Nak jugak  jmp supvisor...

Bila supv dah turun, mcm2 ayat diberi... (Seperti di atas)

Sebgai org bawahan, mereka hanya ikut law.. Undang2 syarikat...
Kalaulah staff dy xikut undang2 dy, apa rasanya..?

Sedih bila dipikirkan... Ayat2 lain yg lebih teruk.. Xberi peluang org brcakap lgsg..
Yus post bukn bertujuan mengaibkan spa2.. Tp btujuan mnjadi iktibar pada semua..

Ayat yg Supervisor keluarkan..

"TAKPALAH... SAYA MEWAKILI STAFF SAYA & SAYA SENDIRI MINTA MAAF.. ENCIK AMBILLAH BEG PLASTIK (sambil tolak barang dengan cara elok kt cstmer..) TUHAN JE TAU APA PERASAAN SAYA SEKARANG.."


Sama2 melayu..
ISLAM...
BULAN PUASA.. RAMADHAN...
Sedih bila perkara mcm ni jadi...

ALLAH maha Adil...
ALLAH maha Besar...
Bila DIA tarik balik nikmat dunia yg diberi-NYA dalam keadaan dahsyat,
MASYA ALLAH..  Masa tu jgn ditangislah..
Allah Menguji xkira MASA...

Moga kita xdikelompok sedemikian...
Moga sentiasa diberi nur & hidayah-NYA..

Indahnya Ramadhan kita mengharapkan perkara yg baik2 berlaku..
Tapi sayangnya x...
Mungkin ni laa Lumrah Kehidupan yg Sementara...


اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


15 June 2015

Hai lah ZAMAN...

matamulutyusmardianaBlog 8:02 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Ilmu dijadikan kebanggaan..? 
Merendahkan org lain ngn ilmu yg kita ada..? ..

 knp ilmu xdjadikan perkongsian..?
 Memilih.. 
"Org yg xpunyai ilmu xlayak berkawan/bercinta/berkahwin ngan aku"

Selagi memilih, selagi tu xkan dapat apa yg kita nak..

Knp cikYus mention pasal ni..??

Jgn dibanding ilmu kita dgn org... Jgn merendahkan ilmu yg org lain xpunya sama mcm kita....

DIA nak duga xkira masa...
Jgn dibangga, takbur apa yg kita punya sekarang...
Jangan sampai malu sendri..

Entah lah... Bila difikir, knp ilmu xdijadikan perkongsian..?

"Aku ada ilmu, bijak pandai.. Knp aku xboleh didik suami/isteri aku..?"

Knp xmampu pikir mcm tu...?
Sbb..

Lemahnya manusia....

Masih xsedar..?
Ilmu dah kita punya.. Tapi sygnya ilmu tu xmampu membuatkan kita berfikir dimana kelemahan sebenar kita...

Manusia terlalu lemah... Teramat lemah...
CikYus bercakap pasal sapa?? 
Awak... Yes.. Awak yg sedang membaca entri ni...

Bye! Assalam..

اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


13 June 2015

"Kita"..

matamulutyusmardianaBlog 1:33 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Manusia..
Semakin hari semakin Leka...
Aku memerhati dalam diam..
Tingkah Laku.. Sikap.. Keangkuhan.. Kedudukan.. Kematangan & Semuanya..
Semakin hari semakin Lagak, Hanyut...

"Ya Allah.. Kami semakin dekat dengan "HARI" itu...
Bantulah aku serta saudara seislamku...
Sedarkan kami dari Mimpi2 Dunia.."

Dunia yang semakin disanjung sampaikan lupa..
Akhirat yang kekal abadi makin menghampiri...

Munafiknya aku yang sedang merangkak mencari jalan...
Jalan yang lurus menuju Jalan-MU..

Sedang duduk memerhati akan Lakonan, Sandiwara, Pentas Opera Dunia Sementara,
Semakin aku nampak setiap satunya...
Terlebih & Terkurang...

Manusia...

Jauh mana mampu melangkah...
Setahap mana mampu Bersabar..
Aku tak mampu mengurai..
Hanya mampu mempersoal...

Hanya KAU yang tahu...

Bertutup litup ada kurangnya..
Terdedah sana sini ada lebihnya...

Sesungguhnya KAU maha BIJAKSANA..
PENCIPTA yang SEMPURNA..
ABADI & TAKKAN MATI...
Hanya KAU maha MENGETAHUI..

Kami membawa diri..
Lurus atau bengkok kami yang memilih...
Baik atau buruk kami yang memilih...
SALAHNYA DATANG DARI KAMI...

اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


24 May 2015

Short Term, Mid Term, Long Term...

matamulutyusmardianaBlog 4:00 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Haiiii!!!
Selamat Petang!!!
Jarang dah cikYus ngn Blog... Kesian dy... Huhu...

So far skg yus da ada planning...
Hopefully dimurahkan rezeki yus kejar angan2, impian n apa yg mnjadi minat yus slama ni...
Doakan cikYus boleyhhh..?

Menikah..??? Alaaa...
Postpone dulu lah kot...
Yus rasa nak kejar impian dulu...
Tetiba terasa muda plak..!!
Ahahahahhaa

Calon..??
Dah tnya menikah, calon pulak... So far no komen lahh.. (Ayat bajet2 artis.. Ahaha)
Betul maaa... Xtaw la sapa jodoh....

BF..???
Dah cakap kan nak kejar impian dulu... Hissshhh

Pada yus segala angan2 akn jadi impian dgn usaha yg mngiringi..
In shaa Allah xkan berputus asa..

Kepada yg memndang rendah (walaupn yus mmg rendah.. Hehe)
Jgn cmtu... Xbaik taw..
Allah menguji xkira pada siapa pon..

Kadang kita di atas, kadang dibawah..
Jgn sesekali lupa asal kita..

Jangan sesekali jgk kita pergunakan org..
Cari bila perlu, buang bila dah jemu..

Oke lah ngah kerja nnt bos mngamok!!!! Hihihi

Selamat berhujung mnggu pada yg cuti2 tuuu
(Jealous sbb ceq kena keja!!!!)



اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


04 May 2015

Dugaan tak memutuskan semangat untuk terus Hidup..

matamulutyusmardianaBlog 1:55 AM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Haipppp!!!!

01.48am...
Lama xupdate...
Pagi2 buta gedik nak update...

Busy aje memanjang...
Siannn blog cikyus ni...

Angan2 terus jd angan2...
Masih belum pon menjadikannya kenyataan..

Tahun ni punya planning nampaknya xkan menjadi..

"Wahai insan yg telah merosakkan segalanya.. Hopefully puas.."

Smoga dugaan esok membuatkan cikYus lebih sabar berbanding dugaan harini...

Aaminnn...

Gila kaw nakkk...
Excited nk tggu esok..

Life must Go On..
Life is made of Memories & Dreams..

Jum tidoooo!!!!

Guniteeee..
Sweet dreammmm...



اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


09 February 2015

Oh Pulau Nami...

matamulutyusmardianaBlog 9:00 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Oke Fine..
Struggle working today...
mmg yus rasa sgt2 Penat..

tapi bila bukak+on Blog ni, dgr lak lagunya..
alahai.. ilang kejap laa rasa penat..
timbul kebahagiaan gitu..

hihihihihihi..
kepoyoaan dikit..

korea??
Japan??

sorey...
kedua2nya xmenjadi minat yus..
Tapi.....

Tempat, Kawasan, Persekitaran..Suasana, Suasini, Suasinun

MashaAllah...
sangat2 cantek... selain Mekah, ni adalah salah 1 tempat yg mmg teringin sangat2 yus nak pegi..

gila xpi??

(rasanya ni dah 2X yus post pasal ni kat entri okawa saki yus ni.. hihihi)

nak wat cemana.. dah minat... hampa ni pon...

Tapi siyes.. Indah betul ciptaan DIA...
kalau ada tempat camtu kat malaysia, yus nak wat perkampungan kat situ!!
wahahaha..gila kaw jah..







So sweetttt....

canteekk...

Haih!

sudah cukup2 sudah!
kang xpasal2 gila......

Hihihi...
Doakan Yus dapat capai segala angan2 n impian yus... hehehe

cukup sampai disini saja... hahaha

daa...
salam...



اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


29 January 2015

Hepi Bufday Mak! :)

matamulutyusmardianaBlog 4:27 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Hi!
pekabar..??

semalam punya cerita... 
28.01.2015...
To Mak..
Selamat Ulang Tahun..
dah tambah 1 lagi angka belakang pada Umur Mak..
so far seperti yang dirancang.. sumanya menjadi....
Baju tidor pon layan je la...

hahaha..

adiah xseberapa.. tapi vogue jugak ni kalau mak pakai...
yus pon dah xtaw nak pilih cemana...
asal ada sudah... ye dak??

hihihi

cakap banyak pon dah malas dah... 
jum sini album... 











Comeyy x kak ton...??

hehehe...

along lak dah balik KL..
tinggal laa anak mak 3 orang.. cucu sorang..

eh?? dah ada cucu???

baru sorang....
muda lagi tu...
hehehehehe

Hepi Bufday Mak!

To Ariff Ismail..
Credit to u... Thanks sebagai pengendali, perancang juga merangkap photographer majlis...
hahahahhahaha

oke laa.. bubyeee....^ ^v piss


اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..