12 July 2013

DIA imamkan SAYA arini! ◠◡◠

matamulutyusmardianaBlog 10:40 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Malam!! 
heheheehheh.....

hepy yus arini... ◠◡◠

mane xnye...
kua pintu ruma nak masuk keta nak g terawih ngn mak abah..

Nampak IMAM MUDA impian yus lalu depan ruma yus naek moto!
nampaknya dy jadi imam kt surau taman mewah arini...

yus ape lagi... panggil mak laa..

"Mak2...! Ustaz tu mak.... ! Dy jadi Imam arini...!!"

mak pon ngan semangatnya bagitao abah..

"Hah nu! sedap suara dy abang... "

hehehe.....

samp2 aje kt surau, yus da nampak dy!
xsaba nak kua keta ni!

Yacoob (abah..hehe) lak lambat bukak kunci keta....
haihhhh...
dy da masok surau...

Lambat laa cikYus... (_ _!!)

wat kali ke3 yus terlepas skali lagi nak tegur dy...
Yus nak masok surau yus senyumm aje.. (hepy la konon.. huhu)

Ya Allahhu Akbar..
Terubat rindu yus dengar suara dy...
merdu cgt... Betul2 admire yus kat dy ni...

Da aselesai terawih, yus abeskan awal..
dengan lajunya kua surau! (sampai tinggal Siti(mak..hehe) kat belakang! )
cbb nak tgk imam ni la... nak tgk dy teruskan solat tuh...

Tengok punya Tengok,

"AIYAAAKKK!"

kaki yus terpele'ot!
ahaha...

oke.. pandang kiri, pandang kanan,
xder org tgk ke ad org tgk ke jalan wat xtaw da laa yusmardiana... 
ahahaaha...

samp mcm tu skali!!
ahahaaha....

Time Kasih cbb Imamkan kami(espcially saya) ye ustaz MS
hehe...

Yus admire dy...
tp yus xde laa samp mengharapkan dy tahap gaban! huhu..
ntah2 da ad bini.. da ad anak 3!
hahaha.. sapa taw kan... dy bawak budak kecik td...
mungkin tu ank dy kot..hahah.. 

ape pon .. 
Yus still hepy..
samp skang xd lagi suara semerdu tu yg pernah yus dgr.. 
mendayu2 aje..

samp sini dulu crita pasal imam...huhu...
nak tgk cite DENESOR lak kat tv3 ni!
huhu..
nite...! :)


"Ya Allah Ya Tuhanku.. Kau Berikanlah Aku Si Dia Yg Bisa Mendidik Aku serta Anak2 Kami Di Masa Akan Datang Menuju Ke Jalan Mu Ya Allah...
& Andainya Telah Kau Tulis Jodohku Adalah Si Dia Yg Jaoh Telah Menyimpang Dari JalanMu,
Maka Kau Bimbinglah Kami,Bawalah Kami, Bantulah Kami Bersama-Sama Seiring Menuju ke JalanMu.."

Amin.. Amin .. Amin Ya Rabbal Alamin...






اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


11 July 2013

"Adik Manis....." hahahaha..

matamulutyusmardianaBlog 4:52 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Petang!

:)

Senyum aje ari2 kan..???

Tp..cikYus xsihat....
Selesema+Batuk...
balik dr kL mest jadik macam ni... penatnya rasa badan.. mcm nak nangeh!
dengan bibir terbelah lagi...
huhu... penuh dugaan ni... ^_^ ..

tp xPer... YUSMARDIANA KAN KUAT...! HEHE

Tapi dalam xsihat sempat lagi semalam g Tesco beli barang,..

ni la yg nak dijadikan cerita ni!
pegi laa 1 kedai baju ni..
dari jaoh lagi yus senyum...
faham laa... yus mest senyum pny... xkan nak nanges lak ai...
tgk2 lah baju dy...
nak beli 1..

yang si banggali ni xabes2 ckap

"Adik Manis... saya anggap u macam adik juga... kasi u harga murah macam adik beradik juga...
u punya mata serupa itu pakistan punya org"

pakistan disamanya mata yus??
tengkorak ayam betul.... ahahaha
tp kan.. memang murah betul dy kasi baju kt yus!

katanya lagi

"u jangan kasi tau sama orang ramai .. i kasi u saja.. anggap macam adik juga adik manisss..." (sambil goyang kepala) 

tp yus xgtaw kat org kan?? xgtaw harga pon kan?? haha

hahaha.. yus senyuuuummmm aje sepanjang kat kedai tu...
betul pny pujuk yus!

tp mmg yus salu g kedai dy.. samp kenal dy ngn yus... hahaha
mne laa yus tao da dy nk baek cgt.. law rugi, jgn salahkan yus da la!
org memberi kita menerima... ahahaha..

last skali yus pon beli...
n skali lagi dy mention

"Jgn kasi tao org.. ni untuk adik saja adik manis.." ahaha..
(skali lg, tp yus xgtaw kat org kan?? xgtaw harga pon kan?? haha)

n jawapan yus 

"Yer.... Janji...."

ambil n Blah!
terima kasih laa.. (lupe nak tny nem dy..)
lepas ni kasi yus 1kedai lak ye... ahahaha
katanya sedekah bulan puasa...
Alhamdulillah..
murah rezki cikYus bulan puasa ni.... :)

samp sini dulu cerita yus.. esok xtaw laa sapa lak nak wat lawak ngn yus!
haha..

*SukaDukaHarianCikYus..
Assalammualaikum.. :)




* Pic At USM.. ad mcm Pakistan ka..?? aiyaaakkk ahaha



اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


10 July 2013

Imam Terawih! :)

matamulutyusmardianaBlog 3:57 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Salam Ramadhan... 
n Selamat Petang.. :)

Alhamdulillah yus da boley sambut posa...
lagi2 1st day dapat berpuasa ngan mak n abah.. :)

bila cerita bab posa ni, adalah terawihnya..
hah!
ni yg nak cerita ni...

Al Kisah.....

1st time yus terawih kat surau taman yus ramadhan tahun lepas..
tu jgk adalah 1st day terawih...

MashaAllah...
Yus betul2 jatuh hati ngan suara sorang imam muda ni....
Suara dy teramatlah merdu... sampai sekrang yus xlupa...
alangkah indahnya law dy adalah yg sebenarnya imamkan yus nanti...
alangkah indahnya andai kata dy lah yang menjadi bakal pengantin lelaki tatkala majlis nikah yus nnt..

lepas selesai solat, yus cari sape sebenarnya imam tuh..
Bila yusda tgk... Dy sebenarnya classmate yus masa yus tingkatan 1&2 dulu!
haha..
tp.. sygnya.. dy xnampak yus..
lepas pada terawih malam tu, esoknya yus balik ipoh...
so da xdapat nk dengar suara merdu dy lagi...
Ada yus terserempak.. tp yus xberkesempatan nak btegur...

Malam td..
Dengan semangatnya yus g lagi surau tu!
dengan hrapan dy yg akan mengimamkan solat malam td..
tp dy xde... =(

Bukanlah yus pegi semata2 ntk dy...
yus ikhlas wat demi menyempurnakan perintahNYA..
cuma ustaz muda ni semngat ntuk yus pegi surau tu.. ehehehe

nak tao sape??
Biar Jadi rahsia yus aje... hehe :)

Malam td jgk adalah hari yus merasmikan telekung yg Pakcik zali adiahkan...
nak tgk x..??


hah.. ada macam model telekung x?? ahahaha
 ada lagi 1


yg ni sakan kit senyum... hahah

bila yus tunjuk kat pakcik, 

"cantik dik...senyum manis.."

ahaha.. xkan nak cakap xcntik kan?? ahahaha

cerita lak pasal pakcik...
pakcik sms yus semalam...
ucap selamat berpuasa... sedih betul yus baca!
bertakung air mata.....!!

katanya

"Salam ramadan al mubarak buat yus moga sepanjang ramadan dilindungi Allah dri apa jua halangan dan dugaan. Moga seputih telekung tulusnya hatimu pohonlah, rayulah kpd Allah krna DIA lebih maha mengetahui. AMIN"

nasib pakcik ckp seputih telekung... law seputih "kain kapan" camna??
naiya abg karim..!! ahaahahhaha

sampai sini saja dulu...
byk2 sat g bosan baca! ahaha


Pic Today! Baju Kurung Wif Pakcik Zali!!! :)





اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


09 July 2013

Bulan Ramadan saya... haha..

matamulutyusmardianaBlog 12:03 AM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Hype!
hehehe...

sengih tengah2 malam...
ahahaaha..

da nak posa ni... huhuhu...
xsabaq aihhh!!
byk sgt dugaan ni b4 puasa...
tp xpe.. Yusmardiana kan Kuat!
hehe

nak taox??
ni hah .. nak crita masa kecik2 dulu law nak dkt posa camna perangai cikYus 3beradik!
Along, Angah, n cikYus (adik kecik lg ms tu)..

ahaha.. lawak2..
kitorang n sepupu sepapat yg laen akan berarak 1 kawasn peumahan ktorang(yg sekangkang monyet tu!)
ahaha..
tp ni kisah ruma lama laa... skg da tingal kenangan da ruma tuh..

sambil berarak tu ktorang akan sorak

"YEAY2.. ESOK POSA!"

ahaha.. makcik pakcik kawasan tuh sampei berangin!
hadehhh...

da tuh, lepas bersahur jadi tabiat lak aiii...
main aci nyorok!!
ahahaha..
ntah ap jadi ntah benda pelik2
xreti penat lak tu!
lg ntah ape jadah obor2 dibuat ktorang pon xtao laa...
ahaha

alaahaaaiiii...
law nak dicerita 10Tahun pon xabes!
haha

pe pon cikYus nak ucapkan selamat menyambut RAMADAN AL MUBARAK
n
selamat menunaikan IBADAH PUASA...

smoga semua amalan kita sepanjang hayat kita diterima DIA..
Amin3x....

GUDNITE sume.. =)


hehe..


اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


08 July 2013

UNCLEku... ! ^^v

matamulutyusmardianaBlog 4:34 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Pekabar??
arini ISNIN 08072013
even jarang update,
cikYus rajin arini tukar wrna blog ni hah.. hehe..
Bukan warna aje, lagu skali!
apsal?? Bosan??
ahaha

(kunk lagu sedih kak fidah ni ckp sedih lak.. )
ni sume lagu peberet yus ni! haha..

Lokasi?
Ofis Boss.....! Changkat Jering..

Jmp akak2..
Jmp pakcik zali..

Cakap pasal Pakcik zali??
heheheheheehehehehehe..

xpenah xsenyum cikYus law dtg sini...
ad aje telatah pakcik ni...

n...
ad surprise dr pakcik arini... 

dipanggilnya yus masok bilik GELAP!!
hah..???

tao2 pakcik kasi bungkusan.. 

tepanjat cikYus!  hehehe...

"adiah.." kata pakcik... :)
bila da dapat, cikYus tny "Nak bukak tgk boley x pakcik..??" (sambil nak nanges..)
 tacink laa kononnya... hehe...

"Bukak laa tgk..."

tao ape?

ni hah...
TELEKUNG... :)

Terima Kasih pakcik... !!

kata pakcik "Yus aku xtaw hg suka ka dak.. aq maen ambik ja... sorey laa naa law yus xsuka"

Ya Allahhu Akbar..
pakcik.. apa saja pemberian pakcik xkira brapa nilainya, yus trima laa pakcik.... 
lagi2 adiah camni...

kata pakcik lagi "Tgk.. jaoh aq beli bagi..."
 (sambil tunjuk tag MEDAN) huhuhu

yus pon terus salam pakcik...

"Terima Kasih Pakcik..."

Ap yg yus pkir, kemana pon pakcik, dy xpenah lupa yus... hehe...

n... kata2 pakcik yg myb yus xkan lupa

"Aku SAYANG hg yus.."

huhuhu... syg pakcik jgk... (bertakung air mata!)

lebih cgt aihhh... ahahah

da mcm abah yus da pakcik ni... caring dy.. selalu support bile yus ngadu pape... 
tp kelebihan or mungkin hobi dy adalah BERCAKAP
so.. law ngn dy, cikYus kena ubah hobi kejap menjadi PENDENGAR YG SETIA kpd crita2 pakcik..
ahaha..

samp sini dulu la ye.. :)

pakcik zali.. ❤ ❤ 



اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..