25 August 2013

10 Tanda-Tanda Yang kaw MEMANG Dengki Khianat Dengan Orang Lain ^ ^v

matamulutyusmardianaBlog 8:42 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Huuiii..
CikYus here..

sekadar renungan bersama...

hah.. kaw xsedar yang kaw sedang dengki khianat ngan orang lain??

"XSEDAR?? WAT2 XSEDAR??"

meh nak sedar n nak bulatkan lagi mata kaw yang mana sepet nak bulatkan lagi,yang mana bulat nak bulatkan lagi..

1 . Kaw sedang usaha nak jatuhkan maruah dy semahu2nya kat laman sosial kaw tuh (fb,tweet2, etc)

2 . Kaw sedang cuba nak mencari n mencari lagi benda yang ada kena mengena ngan dy n kaw post kat lama sosial kaw tu lah.. (sememangnya hati kaw sebusuk2 hati)

3 . Kaw xpuas hati tengok apa yang sedang wat hati dy tu senang @ kaw xley tengok kelebihan dy laaa.... ad je yang kaw nak ban.. (apa otak kaw ni?? kaw xsyukur ke apa yang kaw ada?? ciann)

4 . Kaw BERBANGGA bila dy da prasan kaw kata kat dy.. pastu kaw post kat laman sosial kaw tuh n kata DY PERASAN... (Apa ke letoi ayam kaw ni?? mmg da kantoi kaw katakan dy laa law da kaw g ckp pasal dy... ad dy mention kaw kt situ?? )

5 . Kaw PUBLICkan ape yang kaw post.. yer laa.. law x cemana dy nak tao kan...??? baek ke ap kaw post tuh..?? (Tahap Gaban kesiannya kaw ni...)

6 . Kaw selalu take care dy.. (disebaliknya kaw nak tao ap dy wat.. ye la.. senang kaw nak kata nnt.. "baik" nya hati kaw kan??)

7 . Kaw suka perasan yang dy tuh kononnya selalu amek tao pasal kaw...kaw pon g letak laa kat laman sosial kaw tuh.. padahal kaw sorang je yg baca...(Laa... xdak yang teringin nak pandang.. cianlaaa..)

8 . Kejap2 kaw block dy, kejap2 kaw unblock dy.. (sememangnya kaw sewel)

9 . Kaw cuba nak jadik macam dy .. (hahaha.. ni lagi lah kesian.. kaw xsuka dy, kaw nak jadik cam dy.. haih.. mcm2 hal!)

10 . Last skali kaw rasa kaw puas dapat kenakan dy.. pastu nant kaw nyesal n rasa bodoh.. pastu kaw wat lagi benda yang sama samp kaw mampos.. (sorey terkasar.. haha)

hah..

ni cuma sebahagiannya laa kan..
mgkin kamu xsedar.. sebenarnya apa yang kamu post tuh adalah pasal diri kamu sendiri..

kamu katakan orang.. mana tao.. parents kmu ke, siblings.. or anak kamu sendiri bakal kena apa yang kamu wat kat orang...
kamu mmg berjaga2.. tapi engat... kuasa DIA xkan ada siapa pon yg boley halang..
kalau DIA nak jadi, maka jadilah ia.. :)
Wallahhualam...

ape pon 
yg baik dijadikan teladan,
yang jahat dijadikan sempadan yer.. 

:)

اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


2 comments:

  1. hurm.. ni sekadar renungan bersama.. kepada sesapa yg penah jadi perlukan perubahan.. sume org wat silap...n sume diberikan peluang untk berubah..

    ReplyDelete

:: Assalammualaikum..tinggalkan komen Di Sini..◕‿◕ ::