03 March 2012

Tido, bagun, mamam dan Tido balik..

matamulutyusmardianaBlog 12:48 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


hye ..
cik yus demam.... :(
camner life cik yus bile dmam..???

Tido, bagun, mamam nc, mam ubat dan tido balik....
huhu.. but sempat jugk update blog n tgk fb...

kesian cik yus..
da laa dmam, ad lak yg carik pasal mlm tdi msj yg bukn2...
but.. xperlu laa nk citer kot...
cz BLOG CIK YUS BUKAN BLOG MENGATA BURUK ORG...

Tapi kesian kan.. btw, Hope korang bahagia lah... :)
nasib baek laa prince cik yus still ad n support yus dr belakang..!
terima kasih b.. =)

sambung rest....
Give me word "Get Well Yusmardiana"

=)

اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


29 February 2012

CikYus da timang Babby!! TAHNIAH! :)

matamulutyusmardianaBlog 3:47 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Hah..???
Betol ker neh..??? xpenah tao pon....

Betol laa tuh... mmg cik yus da ad bby pon..
da timang bby.. hehe

Tapi... bukan bby cikYus...bby exstaff tempat yus LI...
huhuuhuhu..

Law ad pon ape salahny kan...??
spe yg xmo zuriat... hehehehe

nak tgk yus timang BBY???

tu lah dy... cumel kan...??? cam cik yus jgk.. haha.. perasan kejap!!

ad lagi....

hah... tgk lah tu... epy thp gaban dpt pgg bby kan...?? huhuhu.. but..
Unfortunately.. ni kali terakhir yus pgg bby neh.. cz mse neh adalah ari terakhir yus LI....
waaaaaa... sediiihhhhh!!!

nak tgk mke bru pas nangs..??
Tu diaaa....
Ni laaa dy.. 4 BestStudent yg da berjaya menamatkan zaman LI mereka!!!
hahaha..
Best laa sanget kann....

daaa.... nak balik.... huhu..



Terima kasih kerana membaca!! ^_^

اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


Manusia , Malaikat , Syaitan ..

matamulutyusmardianaBlog 2:14 PM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم







LUANGKAN MASE 5MINIT BERSAMA !
Subject: Manusia , Malaikat , Syaitan .....



Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu .....
Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz
Manusia - Nak makan, laparlah ??
Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah... ..
Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? .....
Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!
Manusia - Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat..
Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah?
Manusia - Azan sudah kedengaran.. .....
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii?.
Manusia - Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui !
Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie..
Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh? ...
Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2... pandai2lah?
Manusia - aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. .
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugila. ...... (kalau sempatla)
Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu .....
Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh?
Manusia - Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee?.
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu....

Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :

1. Anda - Patutke aku biarkan perkara ini tetap dalam juz dalam BLOG aku.
2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal (Forward PERKARA ini)
3. Syaitan - Tak payahlah sebuk2

Bkan paksaan pon...huuhuhuhu :)

o'oooooooooo.......... 'O'

اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


makna CINTA, SAYANG, SUKA & MINAT!

matamulutyusmardianaBlog 10:04 AM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Cinta..
Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat dan lakukan, kalau boleh kita mahu si dia mengetahuinya. Kita juga berusaha sedaya kuat mungkin untuk tidak mahu sakitkan hati si dia.

Cinta juga membawa suatu perasaan yang mendalam terhadap si dia dan kalau boleh mahu hidup semati bersama dengannya.

Sayang..
Kita memerlukan si dia pada masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. Selalunya kita akan sayang akan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. Segala masalah dapat diceritakan dan kalau boleh diselesaikan bersama.

Suka..
Kita suka akan dia kerana dia seorang yang baik budi pekerti. Dia pandai menjaga aurat dan batas pergaulan. Kalau boleh kita ingin sahaja terus mahu memiliki si dia secara halal.

Minat..
Ada sesuatu pada dirinya yang menarik minat kita untuk mendekatinya. Harta, paras rupa atau budi dirinya? Itulah minat sebenar terhadap seseorang insan.

Tetapi kita kena ingat..

“Tanpa minat, suka dan sayang.. Kita tidak akan CINTA pada seseorang itu. Dan ingatlah juga, perasaan minat, suka dan sayang ini adalah perlu kita hamburkan sepenuhnya terhadap ALLAH sebelum kepada manusia..”
اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..


27 February 2012

Bauu Badannn...????? Euuuuuuwwww...!!

matamulutyusmardianaBlog 12:58 AM

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Haippp Guyss!!
Cik Yus lagi da kol bper pagi neh.. xley tidor maaa.... hikhik...

Bau badan?? hah.. tu lah lagi 1 masalah... 
lagi2 pada scape yang berbadan besar...
But xjgk.. yg krus pon xsemestiny wangi memanjg!!

Knp tetibe cik Yus tetibe post pasal neh..?? hah....
sje laa wat research.. tetibe jmp pasal bau badan.. so Yus pon nak kongc laaa petua nyer... :)

  • Potong pendek batang pokok kantan segar dan tumbuh hingga lumat. Rebus kantan yang ditumbuk itu hingga mendidih kemudian angkat dan biarkan sejuk. Jadikan air rebusan itu sebagai mandian. Gunakan air biasa untuk bilasan yang terakhir.
  • Rebus secekak serai wangi, daun jambu, daun lengkuas dan daun pandan. Campurkan air rebusan tadi dengan sebaldi air biasa. Amalkan mandian ini tiga kali seminggu.
  • Selepas mandi gosokkan seketul tawas pada bahagian-bahagian badan tertentu terutamannya di ketiak.
  • Kupas sebiji timun muda dan dibasuh bersih. Gosokkan di bahagian badan yang mudah berpeluh. Lakukannya sebaik sahaja selepas mandi dan sekerap mungkin.
  • Goreng segenggam beras tanpa minyak sehingga hangus. Ramas hingga hancur dan bancuh bersama air asam jawa. Gosokkan di bahagian yang mudah berpeluh. Biarkan selama 10 minit sebelum mandi. Lakukan sekerap mungkin.
  • Campurkan tawas yang telah dijadikan serbuk dengan sedikit beras. Gaulkan kedua-duanya dan disapu ke seluruh badan yang mudah berpeluh. Lakukan setiap malam sebelum tidur.
  • Minum air rebusan daun sirih atau daun nenas muda yang telah dicampurkan dengan garam. Amalkan sekurang-kurangnya selama seminggu.
  • Lumurkan hampas kelapa ke seluruh badan. Biarkan selama 45 minit sebelum dibilas dengan air bersih.
  • Gosokkan hampas teh yang telah digunakan pada seluruh badan terutama di ketiak selama 15 minit sebelum mandi. Amalkannya dua kali seminggu.
*Kredit Buat Mutiara Hikmah


Try laaahh.. Mne tao menjadi petua dari Mutiara Hikmah Neh!!
Pe Pon,
Enjoy It!! ^^V

اَلحَمْدُ لِله

Subhanallah ✿ Alhamdulillah ✿ Lailahaillallah ✿ AllahuAkbar
..✿Time Kasih Kerana Membaca! :) ✿..